Werkervaring

Mijn werkervaring leidt langs veel leuke en inspirerende dingen. Als 17-jarige was ik kaasmeisje op de Alkmaarse Kaasmarkt. Daarna volgde een carrière als paardrij instructrice met een eigen manege annex pensionstal. Inmiddels werk ik alweer jaren als trainingsacteur. Tussen alles door beleefde ik diverse theatrale hoogtepunten.

Kinderen en paarden

Na mijn havo-examen werkte ik een paar jaar op een stoeterij in Engeland. Daarna startte ik een eigen manege in Noord-Holland waar ik twintig jaar intensief met kinderen, jong volwassenen en paarden heb gewerkt.

Amateur- en beroepstoneel

In die tijd speelde ik amateurtoneel en via via kwam ik bij het amateur- en beroepstheater terecht. Ruud van Hemert heeft mij tijdens een inspirerende cursus camera-acteren, gemotiveerd om Acteursopleiding Het Collectief te gaan volgen. Door die opleiding en het spelen leerde ik enorm veel over mezelf. Dat kan ik nu via het inzetten van diverse theatrale expressievormen gebruiken in mijn werk als professioneel spiegelaar.

Van actrice naar trainings-
actrice

De stap van actrice naar trainingsactrice was voor mij een logisch vervolg. Sinds 2004 ben ik werkzaam als trainingsacteur voor diverse opdrachtgevers.

Werkervaring trainings-
acteren

Meestal word ik ingeschakeld door trainingsbureau’s en individuele trainers. Ik werk onder andere voor de detailhandel, zorg en welzijn, hogescholen, non – profit organisaties, psychologen en de uitzendbranche.

Werkervaring toneelrollen

Ik heb intens genoten van mijn rollen als Katharina in Shakespeares ‘Getemde Feeks’ en Doenjasja in Tjechow’s ‘Kersentuin’. Daarna was een van mijn leerzaamste ervaringen het spelen van de voorstelling ‘Tergend langzaam wakker worden’ (van George Groot en Adelheid Roosen). Verrassend was mijn rol in Theo van Gogh’s tv-film ‘Op dood spoor’, een verfilming van de Zaanse paskamermoord.

Bij Agatha Producties heb ik jarenlang ervaring opgedaan op het gebied van improviseren en animeren. Door het spelen van ontelbaar veel rollen tijdens hun moordevenementen. Het meest spannend vond ik het spelen van de monoloog ‘Medea’ van Dario Fo. Met deze, geheel in eigen beheer gemaakte voorstelling, speelde ik in theaters door het hele land. Sinds 2018 speel ik als actrice in de spannende real-life-game ’Tracing Thomas’, een immersive theaterproductie.

 

 

Ik heb in mijn leven veel leuke en inspirerende dingen mogen doen. Als 17-jarige was ik kaasmeisje op de Alkmaarse Kaasmarkt. Daarna volgde een carrière als paardrij instructrice met een eigen manege annex pensionstal. Inmiddels werk ik alweer jaren als trainingsacteur. Tussen alles door beleefde ik diverse theatrale hoogtepunten.

Kinderen en paarden

Na mijn havo-examen werkte ik een paar jaar op een stoeterij in Engeland. Daarna startte ik een eigen manege in Noord-Holland waar ik twintig jaar intensief met kinderen, jong volwassenen en paarden heb gewerkt.

Amateur- en beroepstoneel

In die tijd speelde ik amateurtoneel en via via kwam ik bij het amateur- en beroepstheater terecht. Ruud van Hemert heeft mij tijdens een inspirerende cursus camera-acteren, gemotiveerd om Acteursopleiding Het Collectief te gaan volgen. Door die opleiding en het spelen leerde ik enorm veel over mezelf. Dat kan ik nu via het inzetten van diverse theatrale expressievormen gebruiken in mijn werk als professioneel spiegelaar.

Van actrice naar trainingsactrice

De stap van actrice naar trainingsactrice was voor mij een logisch vervolg. Sinds 2004 ben ik werkzaam als trainingsacteur voor diverse opdrachtgevers.

Ervaring trainingsacteren

 Meestal word ik ingeschakeld door trainingsbureau’s en individuele trainers. Ik werk onder andere voor de detailhandel, zorg en welzijn, hogescholen, non – profit organisaties, psychologen en de uitzendbranche.

Ervaring toneelrollen

Ik heb intens genoten van mijn rollen als Katharina in Shakespeares ‘Getemde Feeks’ en Doenjasja in Tjechow’s ‘Kersentuin’. Daarna was een van mijn leerzaamste ervaringen het spelen van de voorstelling ‘Tergend langzaam wakker worden’ (van George Groot en Adelheid Roosen). Verrassend was mijn rol in Theo van Gogh’s tv-film ‘Op dood spoor’, een verfilming van de Zaanse paskamermoord.

Bij Agatha Producties heb ik jarenlang ervaring opgedaan op het gebied van improviseren en animeren, door het spelen van ontelbaar veel rollen tijdens hun moordevenementen. Het meest spannend vond ik het spelen van de monoloog ‘Medea’ van Dario Fo. Met deze, geheel in eigen beheer gemaakte voorstelling, heb ik in theaters door het hele land gespeeld. Sinds 2018 speel ik als actrice in de spannende real-life-game ’Tracing Thomas’, een immersive theaterproductie.

 

 

Ella Veldman

Trainingsactrice

Sinds 2004 ben ik werkzaam als trainingsacteurHierbij gaat het niet om het applaus en de bloemen, maar om het in dienst kunnen staan van het leerproces van een ander. Het geeft me veel voldoening om bij te dragen aan de groei van mens en organisatie. Door het spiegeleffect leert het mij ook veel over mijzelf en mijn eigen gedrag.

Kom in contact met Ella

Een afspraak plannen?